Dział Organizacyjno- Administracyjny

Do podstawowych zadań Działu Organizacyjno- Administracyjnego należy:

W zakresie obsługi kancelaryjnej PUP:
  • prowadzenie sekretariatu Dyrektora i Zastępcy Dyrektora,
  • ewidencja korespondencji przychodzącej i wychodzącej oraz faktur;
  • zamawianie pieczęci na potrzeby PUP oraz ich ewidencjonowanie;
  • obsługa narad, spotkań organizowanych przez Dyrektora,
  • prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i rejestracją skarg i wniosków,
  • obsługa poczty elektronicznej, centrali telefonicznej i faxu,
  • prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznej,
  • prowadzenie rejestru delegacji,
  • zamawianie materiałów biurowych,
W zakresie spraw administracyjno – gospodarczych:
  • bieżące administrowanie pomieszczeniami, w których ma siedzibę PUP, ustalanie planów remontów i napraw oraz zlecanie wykonania remontów, napraw, konserwacji oraz przeglądów,
  • realizacja zadań dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
  • prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – gospodarczym oraz nabywaniem rzeczowych aktywów trwałych,
  • nadzór nad realizacją umów zapewniających dostawy niezbędnych mediów,
  • prowadzenie spisu rzeczowych aktywów trwałych, aktualizowanie tych
  • danych, oznakowywanie oraz w razie potrzeby zbywanie lub likwidowanie,
  • prowadzenie archiwum jednostki,
  • przechowywanie aktów wewnętrznych dotyczących funkcjonowania urzędu,
  • obsługa Powiatowej Rady Rynku Pracy i gromadzenie w tym zakresie wytworzonej dokumentacji,
  • nadzór nad stosowaniem instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt,
  • przygotowywanie i koordynowanie działań na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
W zakresie spraw kadrowych:
  • prowadzenie akt spraw osobowych pracowników PUP,
  • prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy oraz odznaczeń,
  • ewidencjonowanie czasu pracy pracowników,
  • sporządzanie sprawozdań z zakresu kadr,
  • prowadzenie spraw dotyczących szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy,
  • prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw,
  • organizowanie badań lekarskich pracowników w ustalonych prawem terminach,
  • obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych,
  • prowadzenie dokumentacji związanej z delegacjami służbowymi pracowników,
  • sporządzanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych i prowadzenie ewidencji tych upoważnień,
  • organizowanie służby przygotowawczej dla nowo zatrudnionych pracowników,
  • prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym, ocenami okresowymi pracowników,
  • współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PUP.